Ett steg vidare...

...i livet!
Ett definitivt beslut har fattats. Jag kommer stanna på den utbildningen jag går, inget mera velande hit och dit. Det känns faktiskt lugnande att veta detta, synd att det skulle ta mig så jäkla lång tid att komma på det bara. Mitt liv har berikats med ännu flera roliga och trevliga människor, mina klasskamrater! Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag har gjort de senaste veckorna, människor som är så olika men som berikar mitt liv, härligt!!! Just nu är jag mitt uppe i mina juridikstudier. Nästa fredag är det salstenta sedan kan jag koppla av. Det är mycket pluggande men det är också jäkla roligt, mycket nyttigt att kunna i vardagslivet och även senare i yrkeslivet!
Snart börjar även nedräkningen till min födelsedag, 40 år! Känner mig absolut inte som en 40 åring, när mamma var 40 var hon lastgammal tyckte jag, men det är inte jag! Undrar vad mina barn tycker? En fråga jag skall ta upp med dem, och tycker de fel blir det rumsarrest!!!!  :-)
Apropå barn...
Barn barn barn...ibland funderar jag på om jag har för många av de. Missuppfatta mig inte nu, jag skulle för all del inte vilja vara utan de jag har, men det blir lite mycket ibland. Jag måste hitta ett sätt att få mera energi på så att jag orkar hänga med i deras humörsvängningar, för just nu åker vi berg -och dalbana varje dag!

Dagen i dag består av fika med Berit, köpa våffeljärn med mamma (till mig och Stefan) plugga...jag måste plugga!!!!

Han skön dag allihopa!

Kram/a.

Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Tack för sist, träffen på Willy´s. Aha är det även dax för dig snart att fylla 40! Dubbelkalas för dig och gubben då kan jag tänke, eller? Ha det så gott och hoppas vi stöter ihop snart igen:O) Kramar

2009-11-25 @ 23:49:02
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Elin

Hejsan! Jag har läst i din blogg att du läser till Vård & Stödsamordnare på Karlstad Universitet. Jag har själv sökt den linjen nu till hösten och undrar om du tycker att utbildningen är bra?



Maila gärna mig.

[email protected]



Tack på förhand :)

2010-05-05 @ 22:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0